A Shimano 2015 évben 6+1 csapággyal új felső kategóriás, minden igényt kielégítő nyeletőfékes orsóval rukkolt ki. A két méretnél az orsótest azonos, a különbség a dobok zsinórkapacitásánál van. A 6000-re 30-ból 320 m, a 10000-re 35-ből 380 méter fér. Lassú dobemelése okán a zsinórt tökéletesen csévéli fel távoli dobásokat is lehetővé téve számunkra. Az erős kúpos átcsapókarja nagyméretű görgőkkel van ellátva, mely kíméli a zsinórunkat és nagy erőhatásoknál is ellenáll. A Baitrunner X-Aero RA orsókon alkalmazott műszaki megoldások (vízálló fék, hiper meghajtás, AR-C dobperem, nagy átmérőjű zsinórvezető görgő, úszó tengely, olajozó nyílás, kúpos felkapókar) is teszik e szériát az egyik legkedveltebbé. Az orsó rendkívül finom, hangtalan futását az Uszó Tengely II (tengely két vége csapágyazott) megoldás biztosítja. A 8 A-RB golyóscsapágy és a tűgörgős csapágy hosszú élettartamot biztosít. A kettő darab túlméretezett (a hasonló méretű nyelető fékes orsóknál szemmel láthatóan nagyobb) átmérőjű fém dobján újdonság a hidegen sajtolt AR-C (megváltoztatott szögű) első dobperem, melynek eredményeképpen dobásnál kisebbek a dobról lefutó zsinórmenetek, jelentősen lecsökkentve a zsinór csapódását (felesleges útját) a keverő és a többi vezetőgyűrűknél. A minimális súrlódás azt eredményezi, hogy kisebb erő alkalmazása mellett nagyobb dobásokat lehet elérni. Az orsón megtalálható a könnyen hozzáférhető külső olajozási pont is, amely gyors és hatékony kenőanyag utánpótlást biztosít. Az orsó dobján elhelyezett zsinór klipszet úgy tervezték meg, hogy semmilyen körülmények közt sem sérthesse meg a zsinórt. 1 fordulattal 75 cm zsinórt csévél fel.
Csapágy (db) : |
6+1 |
Méret : |
70 |
Fék : |
hátsó és nyelető fék |
Áttétel : |
4,6:1 |
Súly (g) : |
590 |
Dob anyaga : |
fém (35-ös 380 m) |
Pótdob anyaga : |
fém (35-ös 380 m) |
|
|
|
|