A Daiwa Certate 3000D-C egy felső kategóriás orsó a jövőbe mutató technológiai megoldásokkal, 5,2:1 fordulatszámmal. Ennél a típusnál mágneses olajjal (MEGA SEAL) tömítik a fő és a hajtókar tengelyt, így víz semmilyen körülmények között sem juthat be az orsó házába. A hajtómű egyetlen tömbből, CNC megmunkálással készül, ellenáll a legerősebb igénybevételnek is. A Rotor Zaion alapanyag felhasználásával készült, így a Daiwa cég megalkotta a világ legkönnyebb súlyú rotorját. Az új ATD fékrendszere okán a beállított fékerő indulási ellenállás nélkül adagolja a zsinórt a fárasztás során. Horgászmódszerek sokaságához alkalmazható, a legkényesebb igényeket is kielégíti.
Az orsón alkalmazott technikai megoldásokat szöveggel és képekkel is bemutatjuk!
- LT (Light & Tough)
- Alumínium Air Spool dob
- CNC esztergált alumínium hajtókar
- Hi-Grip hajtókargomb
- Made in Japan
Csapágy (db) : |
10 db CRBB - 2 db Magsealed |
Méret : |
40 |
Fék : |
első fék |
Áttétel : |
5,2:1 |
Súly (g) : |
210 |
Dob anyaga : |
fém (33-as 150 m ) |
Pótdob anyaga : |
|
Zsinór felcsévélés: |
1 fordulattal: 77 cm |
MAG SEALED KONSTRUKCIÓ – (a tökéletes tömítés !)
Az orsók hosszú élettartama csak akkor garantálható, ha az orsó testébe semmilyen körülmények között sem jut be a víz, a nedvesség. Különösen igaz ez a tengeren is horgászókra, mert a házba került sós víz megszáradva kikristályosodik, korrodálja a hajtóművet és a csapágyakat. A Daiwa cég a NASA által kifejlesztett, az űrtechnikában alkalmazott mágnesezhető olajon alapuló tömítést alkalmaz a prémium orsóinál. Az olajba zárt vasoxid részecskék mágnesezhetősége okán, egy olyan folyékony membrán jön létre, mely nem mozdul el a helyéről semmilyen erőhatásra sem, így a tengely és a rotor közti részt tökéletesen kitölti, leszigeteli. Nem mellesleg e mágnesezhető olajon alapuló tömítés nem eredményez súrlódást, így a tengely forgása, le-fel mozgása teljesen akadálytalan. Emiatt is a MAG SEALED technológiával ellátott orsók futása rendkívül finom, sima, ellenállás mentes.
MAG SEALED ZSINÓRVEZETŐ GÖRGŐ –
Minél könnyebben forog egy zsinórvezető görgő, annál kisebb ellenállást fejt ki, kevésbé súrlódik rajta a zsinór. Ha apró szennyeződések vagy (tengeren horgászóknál) finom sókristályok kerülnek a görgő alá, akkor a forgása egyre jobban lefékeződik, a zsinórra az optimálisnál nagyobb terhelést rakva. Ezt megelőzendő a Daiwa cég a zsinórvezető görgőnél is alkalmazza már a mágnesezhető olajjal való tömítést.
MAG SEALED GOLYÓSCSAPÁGY -
A Daiwa cég a Mag Sealed technológiát először a tengelynél, majd a zsinórvezető görgőnél alkalmazta. A legújabb kutatások és fejlesztések eredményeképpen megalkották a Mag Sealed golyóscsapágyakat, melyek eredménye a hosszabb élettartam és a vaj puha futás.
ZAION AIR ROTOR –
Az új rotor 15 %-al könnyebb mint a hasonló anyagból készült szokványos rotorok, emellett nagyban csökkenti a vibrációt és javítja a forgási egyensúlyt a nagyon mélyre helyezett súlypontjának köszönhetően. A különleges kiképzésének köszönhetően egyenletesen osztja el a zsinór által a zsinórvezető görgőn keresztül a rotorra ható nagy erejű terhelést.
Monocoque orsóház –(könnyű fém orsó ház)
A Daiwa cég mérnökei kifejlesztették az ideális fémötvözetet, a maximális precizitású megmunkálási technológiát, így képesek erős és nagyon könnyű fém orsókat készíteni a horgászok számára. A Monocoque orsóház gond nélkül kibírja a legnagyobb igénybevételeket is. Kisebb külső, nagyobb belső térrel bír (a csavarok és foglalatok hiánya miatt) - nagy méretű, erős hajtókerék elhelyezésére van lehetőség.
A ZAION egy különleges alapanyag az orsóházak és rotorok készítéséhez. A ZAION egyfajta speciális, nagy sűrűségű karbon szálas anyag, melyet hatalmas terhelés elviselésére és hosszú élettartamra szánnak, mindemellett pedig nagyon könnyű. Emiatt rendkívül precíz orsóházat és rotort lehet belőle készíteni, ami a hajtóművet tartósan fogja védeni. A ZAION erőssége a magnéziumhoz hasonló, kétszer olyan erős és 20 %-al könnyebb, mint a műanyag orsók. A súlya pedig 50 %-al kevesebb mint az alumíniumból készülteké. A ZAION orsók legnagyobb előnye az erős ház mellett a csekély súlyuk.
DIGIGEAR HAJTÓMŰ –(csigás meghajtás)
Gépi megmunkálású, digitális fejlesztésű hajtómű, mely a legnagyobb terheléseket is elviseli. A HARDBODY-Z alumínium házba beágyazott hajtómű a hajtókar erejét közvetlenül adja át a rotornak, simán és hatékonyan, növelve orsó erejét és élettartamát.
TARTÓS AIRBAIL FELKAPÓKAR –
Az AIRBAIL felkapó kar belül üreges, ezáltal rendkívül könnyű, emellett szokatlanul erős, nem hajlik. A speciális zsinórvezető görgő felé vastagodó forma megakadályozza a gubancképződést a felkapókar rögzítésénél.
A felkapókar visszacsukása után a zsinórnak nagy íve keletkezik. A speciális AIRBAIL megoldás a zsinórt a zsinórvezető görgőhöz vezeti.
CRBB GOLYÓSCSAPÁGY –
A CRBB rövidítés sósvíz álló, rozsdamentes csapágyakat jelent, melyek 12-szer tovább állnak ellen a rozsdának mint hagyományos társaik.
INFINITE VISSZAFORGÁS GÁTLÓ RENDSZER –
A végtelenített visszaforgás gátló sok más orsó gyenge pontja, míg az INFINITE rendszerrel készülő Daiwa orsók megbízható eleme. A legkitűnőbb, precízen illeszkedő acél alkatrészek felhasználásával készül.
TWIST BUSTER & TWIST BUSTER 2. ZSINÓRVEZETŐ GÖRGŐ –
A TWIST BUSTER rendszer minimumra csökkenti a zsinór csavarodását a felcsévéléskor, így ennek a fő oka jórészt kiküszöbölhető. A TWIST BUSTER 2. pedig jelentősen csökkenti a zsinór és a görgő közti súrlódást, kímélve zsinórunkat, növelve annak élettartamát.
CROSS-WRAP ZSINÓRFEKTETÉS
A zsinórfektetés minősége, különösen a fonott zsinóroknál, a legfontosabb tényező az eredményes horgászathoz. A Daiwa CROSS-WRAP keresztirányú zsinór felcsévélés megelőzi a fonott zsinóroknál előforduló bevágódás lehetőségét, növelve a fárasztás minőségét és dobásaink távolságát is.
AUTOMATIC DRAG SYSTEM FÉKRENDSZER – ATD –
Ez az új fékrendszer az UTD továbbfejlesztett változata. Az ATD féket a fékbeállítások közti még finomabb átmenet jellemzi, ezáltal a nagyon vékony zsinórok használatánál érzékelhető a fokozott teljesítménye. A féken beállított húzóerő elérése előtt extrém finoman elkezdi engedni a zsinórt a dobról, majd a küzdő hal kirohanásait a beállított fékerő elérésekor az elvégzett beállításnak megfelelően fékezi meg.
|