A Daiwa Freams LT D modellel először sikerült a Daiwa mérnökeinek az úttörő Mag Sealed technológiát egy kedvező árkategóriájú orsóba integrálni. A Mag Sealed konstrukció a ZAION V orsótesttel kombinálva tartósan sima és nyugodt futásról gondoskodik, a tengely tömítettsége miatt nem juthat víz és kosz a hajtáshoz az orsóházba. Így az orsó élettartama, különösen tengeri használat esetén, jelentősen meghosszabbodik. Az orsó háza ZAION V (extrém erős és könnyű karbon), melyet hatalmas terhelés elviselésére és hosszú élettartam elérésére fejlesztettek ki. A ZAION V Air rotor is növeli használója komfortérzetét, mert rendkívül erős és könnyű. Az ATD fékrendszerrel a fékerőt sikerült jelentősen megnövelni, emellett csökkenti az indulási ellenállást, a fék a beállított fékerő elérésekor azonnal működésbe lép, folyamatosan, egyenletesen dolgozik. Egy felső kategóriás pergető orsó CNC esztergált alumínium hajtókarral és alumínium ABS távdobó dobbal.
Csapágy (db) : |
5 |
Méret : |
40 |
Fék : |
első fék |
Áttétel : |
5,3:1 |
Súly (g) : |
210 |
Dob anyaga : |
fém 23-as 150 m |
Fékerő : |
10 kg |
Zsinór felcsévélés: |
1 fordulattal: 80 cm |
Az orsón alkalmazott technikai megoldásokat szöveggel és képekkel is bemutatjuk !
- Light Tough Technológia - kisebb méretű és súlyú orsóház (nagyobb belső térrel - nagyobb hajtó kerék, nagyobb erő, finomabb futás), erősebb és mégis könnyebb dob, könnyebb hajtókar, nagyobb fékerő - könnyebb súllyal.
- CNC esztergált alumínium hajtókar
- alumínium ABS távdobó dobbal
- ZAION V orsóház (extrém erős és könnyű karbon)
MAG SEALED KONSTRUKCIÓ – (a tökéletes tömítés !)
Az orsók hosszú élettartama csak akkor garantálható, ha az orsó testébe semmilyen körülmények között sem jut be a víz, a nedvesség. Különösen igaz ez a tengeren is horgászókra, mert a házba került sós víz megszáradva kikristályosodik, korrodálja a hajtóművet és a csapágyakat. A Daiwa cég a NASA által kifejlesztett, az űrtechnikában alkalmazott mágnesezhető olajon alapuló tömítést alkalmaz a prémium orsóinál. Az olajba zárt vasoxid részecskék mágnesezhetősége okán, egy olyan folyékony membrán jön létre, mely nem mozdul el a helyéről semmilyen erőhatásra sem, így a tengely és a rotor közti részt tökéletesen kitölti, leszigeteli. Nem mellesleg e mágnesezhető olajon alapuló tömítés nem eredményez súrlódást, így a tengely forgása, le-fel mozgása teljesen akadálytalan. Emiatt is a MAG SEALED technológiával ellátott orsók futása rendkívül finom, sima, ellenállás mentes.
ZAION V - AIR ROTOR –
Az új rotor 15 %-al könnyebb mint a hasonló anyagból készült szokványos rotorok, emellett nagyban csökkenti a vibrációt és javítja a forgási egyensúlyt a nagyon mélyre helyezett súlypontjának köszönhetően. A különleges kiképzésének köszönhetően egyenletesen osztja el a zsinór által a zsinórvezető görgőn keresztül a rotorra ható nagy erejű terhelést.
TOUCH DIGIGEAR HAJTÓMŰ – (nagyobb kerék, nagyobb erő és finomabb futás) - (csigás meghajtás)
Gépi megmunkálású, digitális fejlesztésű hajtómű, mely a legnagyobb terheléseket is elviseli. A HARDBODY-Z alumínium házba beágyazott hajtómű a hajtókar erejét közvetlenül adja át a rotornak, simán és hatékonyan, növelve orsó erejét és élettartamát.
TARTÓS AIRBAIL FELKAPÓKAR –
Az AIRBAIL felkapó kar belül üreges, ezáltal rendkívül könnyű, emellett szokatlanul erős, nem hajlik. A speciális zsinórvezető görgő felé vastagodó forma megakadályozza a gubancképződést a felkapókar rögzítésénél.
A felkapókar visszacsukása után a zsinórnak nagy íve keletkezik. A speciális AIRBAIL megoldás a zsinórt a zsinórvezető görgőhöz vezeti.
INFINITE VISSZAFORGÁS GÁTLÓ RENDSZER –
A végtelenített visszaforgás gátló sok más orsó gyenge pontja, míg az INFINITE rendszerrel készülő Daiwa orsók megbízható eleme. A legkitűnőbb, precízen illeszkedő acél alkatrészek felhasználásával készül.
TWIST BUSTER & TWIST BUSTER 2. ZSINÓRVEZETŐ GÖRGŐ –
A TWIST BUSTER rendszer minimumra csökkenti a zsinór csavarodását a felcsévéléskor, így ennek a fő oka jórészt kiküszöbölhető. A TWIST BUSTER 2. pedig jelentősen csökkenti a zsinór és a görgő közti súrlódást, kímélve zsinórunkat, növelve annak élettartamát.
AUTOMATIC DRAG SYSTEM FÉKRENDSZER – ATD –
Ez az új fékrendszer az UTD továbbfejlesztett változata. Az ATD féket a fékbeállítások közti még finomabb átmenet jellemzi, ezáltal a nagyon vékony zsinórok használatánál érzékelhető a fokozott teljesítménye. A féken beállított húzóerő elérése előtt extrém finoman elkezdi engedni a zsinórt a dobról, majd a küzdő hal kirohanásait a beállított fékerő elérésekor az elvégzett beállításnak megfelelően fékezi meg.
|